Sen na zdrowe odchudzanie

http://www.horyzontybezgranic.pl/inne/wozki-elektryczne.php

Jak powszechnie wiadomo sen jest sprzymierzeńcem młodego i zdrowego wyglądu skóry, włosów oraz paznokci. Wpływa pozytywnie na cerę i dobre samopoczucie. W procesie odchudzania ważna są wobec tego nie tylko zbilansowana dieta i odpowiednia aktywność fizyczna, ale również czas poświęcony na sen. Dla zdrowia istotne jest to jak długo śpimy oraz jakiej jakości jest sen. Czy nie jest on przerywany, płytki i niespokojny.

Według specjalistów optymalny czas snu wynosi od 7,5 do 8 godzin. Jest to jednak wartość dość względna, ponieważ w zależności od trybu prowadzonego życia, czas ten może się wydłużyć lub skrócić. Badacze wskazują także, że najistotniejsze jest to, aby podczas snu przebyć przez wszystkie jego stadia w tym najistotniejsze N3 odpowiadające za wypoczynek biologiczny i REM kształtujące pamięć. Sen ma istotny wpływ na odchudzanie. W zależności od tego jakiej jakości i jak długi będzie, może mieć pozytywny lub negatywny wpływ na efekty diety i ćwiczeń.

Warto wobec tego znaleźć czas na sen i zadbać o jego jakość.