http://www.formeds.com.pl/faq/90/Witamina-d3 erak.com.pl

Dzienne zapotrzebowanie na wodę to sprawa bardzo indywidualna. Wpływa na to bowiem nasz wiek, waga, płeć, aktywność fizyczna, a nawet klimat w jakim żyjemy.

Mimo to dietetycy są zgodni, że minimalna dawka płynów, jaką powinniśmy spożyć każdego dnia wynosi 1,5 do 2 litrów. Latem, gdy temperatura powietrza przekracza 20 stopni Celsjusza regularne nawadnianie organizmu staje się jeszcze istotniejsze.

Dlaczego? Przede wszystkim brak wystarczającej ilości wody powoduje, że organizm przestaje dobrze funkcjonować. Woda pomaga bowiem oczyszczać go z toksyn i wspomaga pracę nerek.

Jeśli więc w ciągu dnia poczujemy się znużeni i zmęczeni, zamiast sięgać po kolejną kawę – wypijmy szklankę wody. W skrajnych przypadkach odwodnienie może objawiać się nawet zawrotami głowy lub drżeniem rąk.

Wynika to z braku odpowiedniej ilości elektrolitów w organizmie. Dobrym pomysłem będzie wówczas sięgnięcie po wodę wysokozmineralizowaną.

Wbrew powszechnej opinii picie wody wcale nie wpływa natomiast znacząco na poziom nawilżenia skóry – nie ma bowiem możliwości, aby przedostała się ona do wierzchnich warstw naskórka.