Coś dobrego na przekąskę

www.lubuskiranking.pl polska dieta dieta ewa dąbrowska oczyszczająco odchudzająca

Analizując piramidę żywności proponowaną przez dietetyków układających dietę śródziemnomorską nie sposób nie zauważyć, jak wiele uwagi poświęca się orzechom i rośliną strączkowym. Każdy lubi przegryź od czasu do czasu coś dobrego, wielu z nas niestety często wybiera słodycze, co ma katastrofalny wpływ zarówno dla wagi, jak i dla samopoczucia.

Dlatego warto zastanowić się nad tym, co ludzie z Południa widzą w orzechach i jakie mają one właściwości. Rośliny strączkowe w Hiszpanii, czy Włoszech często mają zbawienne właściwości dla zdrowia, a w menu zastępują nawet mięso.

Są źródłem białka i kwasów tłuszczowych, chronią przed chorobami serca, a także przed nowotworami. Orzechy natomiast znacznie zmniejszają ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową, a 30g orzechów dziennie będzie stanowiło świetną profilaktykę zachorowań na miażdżycę.

Orzechy dostarczają także magnezu, potasu, kwasu foliowego oraz witaminy E. Dzięki odrobinie wyobraźni przy pomocy orzechów można znacznie urozmaicić dietę i poeksperymentować tworząc smaczne potrawy, przekąski, czy sałatki.