Loading...

Coś dobrego na przekąskę

polska dieta dieta ewa dąbrowska oczyszczająco odchudzająca

Analizując piramidę żywności proponowaną przez dietetyków układających dietę śródziemnomorską nie sposób nie zauważyć, jak wiele uwagi poświęca się orzechom i rośliną strączkowym. Każdy lubi przegryź od czasu do czasu coś dobrego, wielu z nas niestety często wybiera słodycze, co ma katastrofalny wpływ zarówno dla wagi, jak i dla samopoczucia.

Dlatego warto zastanowić się nad tym, co ludzie z Południa widzą w orzechach i jakie mają one właściwości. Rośliny strączkowe w Hiszpanii, czy Włoszech często mają zbawienne właściwości dla zdrowia, a w menu zastępują nawet mięso.

Są źródłem białka i kwasów tłuszczowych, chronią przed chorobami serca, a także przed nowotworami. Orzechy natomiast znacznie zmniejszają ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową, a 30g orzechów dziennie będzie stanowiło świetną profilaktykę zachorowań na miażdżycę.

Orzechy dostarczają także magnezu, potasu, kwasu foliowego oraz witaminy E. Dzięki odrobinie wyobraźni przy pomocy orzechów można znacznie urozmaicić dietę i poeksperymentować tworząc smaczne potrawy, przekąski, czy sałatki.